Ogloszenia

Ogloszenia

Ogloszenia

O tym, czym jest ogłoszenie w teorii doskonale wie praktycznie każdy z nas. Kiedy jednakże przyjdzie do sformułowania takiej formy wypowiedzi pisemnej, niestety u wielu rodzi się wiele wątpliwości i wychodzi spora niewiedza w zakresie kształtowania tego typu form. Po pierwsze, problematyczne staje się to, jak sformułować treść ogłoszenia w taki sposób, aby nie było kłopotów z ewentualnym zainteresowaniem potencjalnego odbiorcy stanowiącego grupę targetową naszej oferty.

Po drugie, musimy również zwrócić uwagę na fakt, że ogłoszeń jest dzisiaj w sieci cała masa, a więc warto jest nauczyć się zwięzłości i konkretu. Nikt nie lubi być zarzucany za długimi treściami a do tego musimy pamiętać jeszcze o jednej kwestii – przecież w wielu formularzach na stronach z anonsami jest określony limit, zazwyczaj dość nieduży. Jak zatem zmieścić się w tej małej, wąskiej rubryczce? Otóż najistotniejsza kwestia to to, aby treść zawierała tylko wnoszące coś więcej treści, a nie była wodolejstwem, jakie często pojawia się w większości sztucznych ogłoszeń, w których ogłaszający się wyjątkowo mocno napiera na grupę odbiorców, reklamując przesadnie swój produkt czy proponowaną usługę.

A zatem musimy maksymalnie streścić treści, zawierając w nich tylko to, co naprawdę jest istotne. Najlepiej jest trzymać się podstawowego założenia – umieśćmy dane o tym, kto się ogłasza, co ogłasza, w jaki sposób należy z ogłaszającym się nawiązać współpracę, kiedy w sensie w jakich godzinach możliwy jest kontakt. W zakresie ogłoszeń ogólnie istnieje bardzo szerokie zróżnicowanie na kategorie anonsów wynikające w głównej mierze z tego, że mamy sposobność zamieszczania podobnych treści w wielorakich miejscach. Może to być prasa, radio, Internet, telewizja, miejskie tablice, sklep, blok, słup ogłoszeniowy, witryna itd.

Przejdźmy teraz do omówienia kilka podstawowych rodzajów, zarazem najszerzej rozpowszechnionych i najczęściej występujących. Mowa tu chociażby o ogłoszeniach w prasie, jakie mogą przybierać różnorodne formy. Może to być ogłoszenie drobne, ale także nekrologii. Kolejna kwestia to ogłoszenia radiowe, w tym reklamy, obwieszczenia i ogłoszenia płatne. Do tego dochodzi reklama w telewizji, przez to rozumie się natomiast reklamy, obwieszczenia oraz płatne ogłoszenia. W zakresie Internetu wydziela się specjalistyczne serwisy ogłoszeniowe, a w obrębie sklepów jako ogłoszenie rozumie się nawet standardowe komunikaty, do tego ogłoszenia o promocjach czy wydawane gazetki. Następna kwestia to miejskie tablice czyli obwieszczenia, anonse, reklamy.

Warto także wspomnieć o klasyfikacji w zakresie dostępnych rodzajów ogłoszeń. Na tej podstawie wydziela się anonse, reklamy, obwieszczenia, ogłoszenia drobne, nekrologi, darmowe i odpłatne ogłoszenia.

Artykuł napisany przez: